ابزار وبمستر هو بلاگ :: کد برای وبلاگ :: blog codeکد مداحی و نوحه و مولودی برای وبلاگحب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرستاده تو میزان خرد تو را رساند و نامه‏ات رساتر چیزى است که از سوى تو سخن راند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :3
کل بازدید :14133
تعداد کل یاداشته ها : 7
103/1/10
1:56 ص

 

رییس جمهوری پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم جشن بزرگ کارگری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید مصمم است تا سال 93 را تبدیل به سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی کند، بر اهتمام در راستای رفع دغدغه ها در زمینه درمان ، بهداشت و سلامت مردم به ویژه قشر کارگر تاکید کرد.

رییس جمهوری در مراسم جشن بزرگ کارگری:

-دولت مصمم است سال 93را به سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی تبدیل کند
-چراغ خانه کارگران و چراغ اشتغال باید در سراسر ایران تابناک باشد

رییس جمهوری پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم جشن بزرگ کارگری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید مصمم است تا سال 93 را تبدیل به سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی کند، بر اهتمام در راستای رفع دغدغه ها در زمینه درمان ، بهداشت و سلامت مردم به ویژه قشر کارگر تاکید کرد.

**>

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی کارگران را تلاشگران صحنه کار، کوشش و اقتصاد کشور و ستون فقرات تولید توصیف و تصریح کرد: استقلال، خودکفایی و دستیابی به اقتصاد مقاومتی در سایه کار و تلاش کارگران این سرزمین امکان پذیر است.
رییس جمهوری با اشاره به فداکاری ها و نقش تاثیر گذار کارگران در پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی و نیز ایثارگری آنان در صحنه دفاع مقدس و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان، خاطر نشان کرد: کارگران در سال فرهنگ و اقتصاد باید در صحنه اقتصادی و فرهنگی کشور بار سنگین تعالی و تولید را بر دوش بگیرند.
دکتر روحانی رسیدن برخی کشورهای نوظهور در آسیا و آمریکای لاتین به پیشرفت را در سایه کار، تلاش و فعالیت برای تولید دانست و گفت: باید الگوی توسعه آینده کشورمان را بر مبنای اشتغال جوانان عزیز این مرز و بوم طراحی کنیم .
رییس جمهوری با بیان اینکه امروز میلیون ها جوان تحصیل کرده در کشور آماده اشتغال هستند، بر اهتمام دولت در ایجاد اشتغال مولد اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مسیر باید اولین قدم ها را در جهت امنیت شغلی کارگران عزیز کشور داشته باشد.
دکتر روحانی افزود: نگذاریم خانه کارگری بی فروغ بماند، بلکه چراغ کار و اشتغال در سراسر ایران باید همواره تابناک باشد.
رییس جمهوری خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: من در دنیای کار، تلاش و تولید تبعیض جنسیتی را نمی پذیرم و زنان و مردان ما در این صحنه و فعالیت های برابر باید از حقوق و امتیاز مساوی برخوردار باشند.
دکتر روحانی با بیان اینکه رضایت کارگران به معنای حرکت سریع چرخ تولید و اشتغال است اظهار کرد: امروز بخش بزرگی از جامعه کارگری کشور از مشکل مسکن رنج می برند و بر این اساس طی سال جاری باید تحرک لازم برای تامین مسکن کارگران آغاز شود و دولت در کنار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات و کمک های لازم برای شروع این کار عظیم را آغاز خواهد کرد.
رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه به پوشش بیمه ای تمامی کارگران از جمله کارگران فصلی و ساختمانی و تاکید بر توجه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: کشور ما زمانی آباد و سربلند خواهد بود که کارگران عزیز، با نشاط و بدون دغدغه در تمامی صحنه ها مشغول کار و فعالیت باشند.
دکتر روحانی با بیان اینکه بیمارستان های تامین اجتماعی باید در مسیر بهبود عملکرد قرار گیرند و خدمات پزشکی در نقاط مختلف کشور به کارگران ارائه شود، گفت: دفترچه های بیمه درمانی باید ارتقاء و ارزش لازم را پیدا کرده تا مردم در حوزه درمان، دغدغه خاطری نداشته باشند.
رییس جمهوری با اشاره به تلاش های دولت برای توسعه اشتغال های کوچک، اشتغال روستاییان ، تولید صنایع دستی و ارتقاء گردشگری در کشور از دو برابر شدن ورود گردشگران خارجی به ایران در سال جاری خبر داد و افزود: علاوه بر اینکه مدیریت بخش تولید کشور باید متحول شود، سرمایه و تکنولوژی نیز در جهت رونق فعالیت ها باید وارد بازار کارشود.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه دولت مصمم است تمامی قفل های تحریم نابجا علیه ملت ایران را بشکند، ادامه داد: تحریم ظالمانه قدرت ها علیه ملت ایران برای همه مردم به ویژه کارگران زحمت به همراه داشت و دولت مصمم است با حفظ حقوق مسلم ملت ایران در مسیر تعامل با جهان درها را به روی صادرات کالای ایرانی باز کند و این به معنای اشتغال بیشتر و رونق تولید خواهد بود.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه باید منابع ارزی را کنترل کرده و در موارد غیر لازم از واردات کالا جلوگیری کنیم، تصریح کرد: در سال های گذشته با واردات محصولات خارجی در واقع برای دیگر کشورها ایجاد اشتغال کردیم در حالی که ما باید قطعات ، تکنولوژی و مواد اولیه را وارد کرده و کار و تولید را در اختیار کارگر ایرانی قرار دهیم.
دکتر روحانی افزود: باید در سایه هموار کردن مسیر تولید، تعامل سازنده با جهان و رفع تحریم ها زمینه اشتغال، رشد و تولید را توسعه دهیم .
رییس جمهوری با اشاره به اینکه در توافق اولیه با غرب و برطرف شدن بخشی از تحریم ها شاهد فعالیت کارگران ایرانی در بنادر جنوبی کشور برای تخلیه کالا هستیم در حالی که پیش از این ، این کالاها در بنادر کشورهای همسایه تخلیه می شد، گفت: ما باید تمام سواحل و بنادر خود در جنوب کشور را آبادتر از گذشته کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به برنامه های دولت برای توسعه بخش کشاورزی در سال 93 و تحت پوشش قرار دادن 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری مدرن گفت: طی 22 سال گذشته تنها 1 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش برنامه آبیاری تحت فشار قرار گرفته و با برنامه ریزی دولت در سال 93، 200 هزار هکتار زمین به این سیستم مجهز خواهند شد.
رییس جمهوری همچنین با اشاره به برنامه های دولت در بخش های گوناگون از جمله فناوری اطلاعات، ارتقاء پهنای باند اینترنت کشور به دو برابر، ایجاد کارخانه های تولید دارو در کشور و اقدامات در حوزه های گاز، نفت، صنایع و معادن خاطر نشان کرد: بنای دولت تدبیر و امید این است که به دست پرتوان کارگران کشور با ایجاد راه ، راه آهن، خطوط لوله نفت و گاز و ایجاد صنایع انرژی بر و بنادر بزرگ، سواحل جنوبی کشور را آباد کند.
دکتر روحانی با بیان اینکه افتخار می کنم دست همه کارگران ایرانی را ببوسم ، گفت: با تلاش و کوشش کارگران مطمئنا ایرانی آبادتر و سرافراز تر خواهیم داشت چرا که اقتصاد مقاومتی و فرهنگ به دست کارگران عملیاتی می شود.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید عدالت منطقه ای را در زمینه اشتغال در اولویت قرار دهیم، گفت: باید برای استان ها و مناطقی که دارای محرومیت بیشتری هستند برنامه ریزی سریع تری در زمینه ایجاد اشتغال انجام شود و در راستای تعلیم، تربیت و آموزش نیروهای متخصص، آموزشگاه ها در سراسر کشور گسترش یابد.
دکتر روحانی افزود: مطمئنم علی رغم تبلیغات دشمنان ملت ایران سال 93 ، سالی پر رونق و پرتلاش خواهد بود.
رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه باید تشکل های مدنی و مردمی و انجمن های صنفی در میان کارگران آزادانه و بدون هیچ مشکلی فعالیت کنند، افزود: کارگران باید بتوانند از طریق تشکل ها و جمعیت های آزاد خود صدایشان را به گوش مسئولین برسانند؛ دولت نباید در این تشکل ها مداخله ای داشته باشد بلکه صرفا بستر لازم را برای فعالیت آنان ایجاد کرده و از آنها حمایت کند.
پیش از سخنان رییس جمهور علی ربیعی ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از عملکرد و برنامه های این وزارتخانه در راستای بهبود شرایط کارگران کشور ارائه کرد.


93/2/12::: 12:30 ع
نظر()