ابزار وبمستر هو بلاگ :: کد برای وبلاگ :: blog codeکد مداحی و نوحه و مولودی برای وبلاگحب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسادت دوست، ناشی از نادرستی دوستی است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :3
کل بازدید :14139
تعداد کل یاداشته ها : 7
103/1/10
6:47 ع

متن کامل گفت و گوی زنده تلویزیونی رییس جمهوری با مردم به این شرح است:
مجری:بسم الله الرحمن الرحیم. شب شما بخیر. خیلی متشکر که ما را باور کردید و به ما اطمینان داده اید که همچنان با ما هستید. نگاه خسته تان را در چنین ساعتی به قاب تلویزیون های خود سپرده اید تا ما را همراهی کنید. در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از پاستور تهران همراه با جناب آقای عبدالرشیدی در خدمت ریاست محترم جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی هستیم. سلام و شب شما به خیر
رییس جمهوری: سلام بر شما و بر همه بینندگان عزیز صدا و سیما و بر همه عزیزانی که در مسیر پیشرفت کشور تلاش می‌کنند، بویژه کارگران و معلمان عزیز.
مجری:بنده هم سلام می‌کنم. خیلی خوشحالم که در خدمت شما هستم. ان شاء الله بتوانم سوالات مردم را با شما در میان بگذاریم. در شش ماهه پایانی سال 92 درباره یکسری تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی صحبت شد. خود شما هم در این مورد صحبت کردید، آیا این سیاست‌ها و تصمیم‌ها همان‌هایی بود که مورد هدف شما بود و قرار بود تا پایان سال 92 به مرحله اجرا برسد، یا تغییراتی در آن ایجاد شده است؟
رییس‌ جمهوری: قبل از اینکه به سوال جنابعالی پاسخ بدهم لازم می‌دانم ایام مبارکی که در آستانه ماه رجب هستیم و همچنین ایامی که بین میلاد حضرت صدیقه کبری(س) و میلاد امیر المؤمنین (ع) هست و همچنین ایام خجسته‌ای را که به نام معلمان و کارگران است به آنها تبریک بگویم. کلید علم و فرهنگ کشور ما دست معلمان عزیز، استادان دانشگاه، مدرسان و محققان است و کلید اقتصاد در اختیار کارآفرینان و بویژه کارگران عزیز ما است که با بازوی پرتوانشان چرخ اقتصاد را می‌چرخانند و به یاد معلم شهید استاد مطهری (رضوان الله تعالی علیه).
دولت از آغازی که شروع به کار کرد تا پایان سال 92، چند هدف مهم را دنبال می‌کرد. البته در بخش اقتصادی. من به بخش سیاست خارجی و سیاست داخلی و فرهنگی هم با چند جمله اشاره خواهم کرد. در زمینه اقتصادی، دولت با مسایل فراوانی مواجه بود، اولین آن معضل تورم بود. تورم در حدی بود که حتی اگر می‌خواستیم برای اشتغال و مسأله رونق هم فکری بکنیم ضرورت داشت در مرحله اول تورم را مهار بکنیم. تورم 43 درصدی برای کشور قابل تحمل نبود، عین یک بیماری در حال خونریزی شدید بود، اول می‌بایست این خونریزی را متوقف می‌کردیم تا بعد به درمان بپردازیم؛ بنابراین اولین برنامه ما این بود که استفاده از پول پرفشار و بانک مرکزی را به عنوان منطقه ممنوعه اعلام کنیم و این کار را اجرا و عملی کردیم. در شرایطی که در فشار بودیم و دولت در روزهای اولیه با مشکلات فراوانی مواجه بود، از امکانات بانک مرکزی استفاده نکردیم. حتی در مسکن مهر هم برای ادامه راه از طریقی دیگر استفاده کردیم و این کنترل پایه پولی باعث شد بتوانیم بر تورم مهار بزنیم.
امروز بسیار خوشحالم که اعلام کنم تورم نقطه به نقطه ما 7.6 یا 7.4 است. طبق آمار مرکز آمار 17.6 و طبق اعلام مرکزی 17.4 است. ما به مردم وعده داده بودیم که تلاش خواهیم کرد تا تورم را تا پایان سال به 35 درصد برسانیم. و این کار را کردیم. در پایان سال،تورم 12 ماهه به 34 درصد رسید؛ طبق اعلام بانک مرکزی. اما مرکز آمار 32 درصد اعلام کرد. البته تورم نقطه به نقطه ما به 19.2 درصد رسید. بنابراین این اولین قدم بود در مسأله مهار تورم.
مسأله بعدی ساماندهی پرداخت یارانه نقدی بود که ما از روزهای اولیه با مشکلات فراوانی در این زمینه مواجه بودیم اما در عین حال یارانه نقدی را تا پایان سال به رغم مشکلاتی که فشار بودجه‌ای بر ما وارد می‌کرد به مردم پرداخت کردیم.
بودجه را در همان آغاز با اصلاحیه کاهش دادیم. معنایش این است که ما دولت را در فشار قرار دادیم برای اینکه وضع اقتصاد سامان پیدا کند و بودجه ما واقعی باشد، لذا پیشنهادی را که به مجلس دادیم ، 60 هزار میلیارد تومان کاهش دادیم. برای بودجه از 210 هزار میلیارد تومان رساندیم به 150 هزار میلیارد تومان. البته مجلس مقداری افزایش داد و در پایان سال موفق شدیم بدون اینکه به بانک مرکزی متوسل شویم مشکلات مالی دولت را حل کنیم. حقوق‌ها و عیدی‌ها را پرداخت کنیم و علاوه بر این 5 هزار میلیارد تومان بدهی مربوط به پیمانکاران را که مربوط به قبل بود در پایان سال پرداخت کردیم.
در بخش اقتصاد وعده‌هایی که داده ‌بودیم عملی کردیم. اگر فرصت بود تفصیل بیشتری در این زمینه می‌دادم. در زمینه سیاست خارجی هم به مردم قول داده بودیم در زمینه هسته‌ای قدم برداریم

منبع و متن کامل اینجارا کلیک کنید


93/2/12::: 12:26 ع
نظر()