ابزار وبمستر هو بلاگ :: کد برای وبلاگ :: blog codeکد مداحی و نوحه و مولودی برای وبلاگحب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده بی بصیرت، مانند رونده دربیراهه است . هر چه تندتر رود از مقصد دورتر شود [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :1
کل بازدید :14174
تعداد کل یاداشته ها : 7
103/1/28
11:14 ص
اقلیت حق ندارد به تصمیم اکثریت بی‌احترامی کند/عده‌ای هنوز در عصر حجر زندگی می‌کنند

رئیس جمهور تاکید کرد: ما منتظر روزی هستیم که امام عصر (عج) بیاید و افراط‌ها را برای همیشه پایان دهد؛ منتظر روزی هستیم که بیاید پرچم اعتدال‌، عدالت و پیشرفت و رفاه و بهبود زندگی مردم را برافراشته کند.

خبرگزاری فارس: اقلیت حق ندارد به تصمیم اکثریت بی‌احترامی کند/عده‌ای هنوز در عصر حجر زندگی می‌کنند

 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در همایش انتظار و امید که  در سالن بزرگ وزارت کشور برگزار شد در ابتدای سخنانش اظهار داشت: امروز و  امشب و فردا جشن امید همه ماست. جشن برای انتظار صبح امید و پایان شب یلدای طولانی غیبت.

وی افزود: هر چقدر که غیبت آن عزیز طولانی‌تر شود، امید ما به روز ظهورش بیشتر خواهد شد، ما منتظریم، منتظر روزی که بیاید و افراط‌ها را برای همیشه پایان دهد؛ منتظر روزی هستیم که بیاید پرچم اعتدال‌، عدالت و پیشرفت و رفاه و بهبود زندگی مردم برافراشته کند، بیاید و صلح و دوستی و آشتی را برای همه مردم به ارمغان آورد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: او امام عدل و عدالت، و فرمانروای اعتدال است، او خواهد آمد تا مردم در کنار هم بهترین همزیستی و بهترین زندگی شکوهمند انسانی را تجربه کنند، چقدر زیباست که امسال ایام ولادتش و جشن بزرگ انتظار او با روزهای امید این مردم، حضور این مردم، شکوه این مردم و روزی که مردم پرچم عزت و اعتدال را در این سرزمین برافراشتند، همزمان است.

وی ادامه داد: ما هم منتظر روز موعودیم و هم امیدوار به آن روز البته منتظری که گوشه‌ای بنشیند و زانوی غم در بغل بگیرد و تحرکی نداشته باشد، آن انتظار جانسوز و جانکاه خواهد بود اما منتظری که تلاش می‌کند و زمینه را برای حضور همه آن وعده‌ها و مائده‌های آسمانی آماده می‌سازد و شرایط را برای عدل و عدالت و انصاف آماده می‌کند، آن انتظار امیدبخش، فرح‌بخش و روح‌بخش است و به جامعه تحرک و طراوت می‌بخشد.

روحانی بر همین اساس یادآور شد: ما از سال 43 در انتظار فرج و بازگشت اماممان به سرزمین‌مان بودیم، اما این انتظار نتوانست آن امیدمان را محقق کند تا روزی که مردم با شور به صحنه آمدند، با ایثار به صحنه آمدند، خیابان‌ها را پر کردند و با شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» زمینه را برای آن ظهور آماده کردند.

وی تصریح کرد: همه دست به دست هم دادند، 55 را می‌گویم، 56 را می‌گویم، 57 را می‌گویم، عید فطرش را می‌گویم، 17 شهریورش را می‌گویم، عاشورا و تاسوعایش را می‌گویم، این انتظاری بود فعالانه و کنشگرانه، انتظاری بود توأم با حرکت، با شور، ایثار و فداکاری و بالاخره این انتظار توانست فرج و گشایش را آماده کند و راه را برای طلوع خورشید از مغرب‌زمین آماده نماید و 12 بهمن 57، روز آمدن بوی عطر در این سرزمین را مهیا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر منتظر واقعی باشیم و انتظار ما به منزله مشاهده برسد آن زمان عقل و خرد و اندیشه ما را فرا می‌گیرد گفت: در این روز دوران غیبت مانند دوران ظهور خواهد شد.

وی ادامه داد: باید خود را از پشت دیوار غیبت خارج کنیم وگرنه او حاضر است و باید با عقل و معرفت نگاهمان به گونه‌ای باشد که انگار در دوران ظهوریم.

رئیس جمهور با اشاره به حماسه مردم در 12 بهمن، 22 بهمن و دوران دفاع هشت ساله اظهار داشت: همان ملتی که ماه‌ها قبل از انتخابات ناامیدی سراسر آن را فرا گرفته بود و بسیاری از مردم می‌گفتند مگر انتخابات هم تاثیری دارد و فایده‌ای دارد به صحنه آمدند؛ حتی به خود من هم می‌گفتند که چرا به صحنه آمده‌ای و ثبت‌نام کرده‌ای، مگر کشور را نمی‌شناسی و نمی‌دانی مکانیزم صندوق رای چگونه است.

روحانی ادامه داد: اما شور و حضور مردم و آن سخن تاریخی رهبر که گفت صندوق رای حق‌الناس است و آنهایی که به نظام نیز علاقه ندارند برای ایران خود پای صندوق رای بیایند آنچنان فضایی در کشور ایجاد کرد که روزهای خرداد گویی خرداد دیگری است.

وی با اشاره به پیام انتخابات 24 خرداد برای جهانیان گفت: ما به همه جهانیان اعلام کردیم که در کشور ما رقابت جوانمردانه خواهد بود و رو در روی هم صف نمی‌کشیم بلکه در کنار صندوق رای به صف می‌ایستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: «ما در خرداد پارسال امید آفریدیم؛ نه فقط برای ایران که برای جهان و اغراق نمی‌کنم که هر کجا که رفتم و هر مسئولی را که در دنیا دیدم به من گفت انتخابات سال 92 برای همه ما امیدآفرین بود.

رئیس جمهور با تاکید بر عزم دولت برای پیمودن راه انتظار و حضرت ولیعصر (عج) تصریح کرد: به امام زمان می‌گوییم که مسیر ظهورش را هموار می‌سازیم و می‌گوییم که مهدی جان از خرداد سال گذشته ملت ما به دست توانمندش خرافه‌ها را زدود.

وی ادامه داد: ملت ما سال قبل در برابر مولایش در انتخابات سر فرود آورد و در برابر خرافه‌گرایان از امام زمان عذرخواهی کرد.

روحانی با بیان اینکه راه ملت ما در انتخابات خرداد 92 انتخاب شد افزود: رئیس جمهور به عنوان خادم همه مردم خواهد بود و دولت نیز دولت همه مردم است و در برابر همه موافقان،حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر فرود می‌آوریم.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت و حامیان واقعی آن گرچه گروهی با زبان تکریم با ما سخن نگویند اما پاسخ ما به آنها با زبان کرامت و ادب خواهد بود.

روحانی با بیان اینک ما برای صلح‌، آشتی و برادری در کنار هم جمع شدیم و امروز روز وحدت بوده و روز شکاف و فاصله نیست تصریح کرد: امروز روز برچسب زدن به یکدیگر نیست بلکه روز چسبندگی بیشتر مردم جامعه است.

وی افزود: اولین راهی که ملت انتخاب کرد راه اعتدال و میانه‌روی بود؛ این راه بازگشت ناپذیر خواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه اعتدال و میانه‌روی به معنای انتخاب بین حق و باطل نیست گفت: اعتدال به معنای انتخاب راهی بین راست و دروغ، و یا راهی بین منفعت ملی و از بین بردن منافع ملی نیست، بلکه اعتدال یک روش و بینش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: اعتدال یعنی همان روشی که منتظر آن هستیم و امام زمان (عج) نیز همان سیره را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: اعتدال بدین معناست که از افراط در جمع کردن دشمن و دشمن تراشی و تفریط در زمینه دوستان زیاد دور شویم.

روحانی گفت: اعتدال یعنی راهی که با همه مردم با ادب سخن می‌گوییم و به پاسخی گوش می‌دهیم که توام با ادب باشد.

وی اظهار داشت: اعتدال یعنی مسیری که از عقل و خرد استفاده کنیم و این خرد به ما می‌گوید ضمن حفظ فناوری باید تحریم‌ها و سایه شوم آن را از سر ملت ایران برداریم.

روحانی اضافه کرد: خرد و عقل به ما می‌گوید باید به دنبال صلح در منطقه و جهان باشیم و به ما می‌گوید اداره و توسعه کشور بدون مردم و حضور آنها امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه خرد و عقل به ما می‌گوید کشور از آن مردم است تصریح کرد: کشور هیچ صاحبی جز ملت ایران ندارد و عقل و خرد به ما می‌گوید باید فقرها را بزداییم و تردیدها را کم کنیم.

روحانی ادامه داد: خرد و عقل به ما می‌گوید در توسعه و پیشرفت نه همانند کشورهای منطقه که باید از آنها پیشی بگیریم؛ خرد و عقل به ما می‌گوید آن مصوبه‌ای که 10 سال است خاک می‌خورد یعنی چشم‌انداز ایران را کشوری توسعه یافته می‌داند.

وی با بیان اینکه برای حرکت در مسیر خردورزی باید از عقل و خرد همگان استفاده کنیم گفت: همه چیز در نزد همگان است و باید از خرد جامعه استفاده نمود.

 

روحانی جشن انتظار و امید را جشن ملت ایران خواند و افزود: عده‌ای ولو اندک اما با ابزار و ادوات تبلیغی فراوان می‌خواهند این امید را در دل مردم کم رنگ کنند ولی ما به همه آنهایی که راه و سخنی را برگزیده‌اند که با انتخاب مردم در تضاد است، اعلام می‌کنیم مردم برای همیشه اعلام کرده‌اند که خشونت و افراطی‌گری را قبول نداریم و اعلام داشتند که یک دولت یک ملت و یک حکومت دارند.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم در تمام صحنه‌ها اعلام کرده‌اند هیچ گروه و هیچ جناحی حق ندارد انقلاب را به نام خود مصادره کند. و هیچ جناحی حق ندارد دفاع مقدس و رهبری را برای خود مصادره نماید.

 

وی با بیان اینکه کشور، قانون اساسی، رهبری، و منافع ملی مربوط به همه ملت از همه اقوام و مذاهب است اظهار داشت: ایران از آن همه ایرانیان است و ما به همه اقوام، مذاهب، ادیان، همه فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها زیر پرچم ایران و اسلام نیز احترام می‌گذاریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به گذشتن 10 ماه از آغاز به کار دولت یازدهم و دوازده ماه از انتخابات خرداد 92 اظهار داشت: در همه این 10 ماه شروع کار دولت و 12 ماه از انتخابات هیچ‌گاه وعده‌هایی که به شما داده‌ایم از یاد نبرده و نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه اقلیت محترم است همانطور که اکثریت محترم است، اظهار داشت: اما اقلیت حق ندارد آنچه اکثریت تصمیم گرفته مورد بی‌احترامی قرار دهد.

روحانی اضافه کرد: آنچه به شما وعده داده شده این دولت به عنوان وظیفه آن را دنبال می‌کند، اما از دیرباز به ما یاد داده‌اند الامور مرهونة باوقاتها.

وی با بیان اینکه دولت بر مبنای وعده‌هایی که به مردم در زمینه سیاست خارجی و داخلی فرهنگ و اقتصاد داده گام‌های بلندی برداشته است، تصریح کرد: البته تا رسیدن به هدف راه طولانی وجود دارد ولی من به عنوان خادم شما اعلام می‌کنم که کاملاً به آینده امیدوارم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: دل‌های ما کاملاً محکم است و کاملاً متکی به لطف خدا و حمایت مردم و توجهات ولی‌عصر هستیم؛ شما امروز عزت ایران را در برابر جهان می‌بینید و چهره واقعی ایران و دولت آن برای همه جهانیان نمایان شده است.

وی با بیان اینکه در هیچ کشوری کسی نام ایران را با اهانت نمی‌برد، اظهار داشت: اگر امروز قدرتمندانه در جهان حرکت می‌کنیم برای این است که همه می‌دانند این دولت برآمده از رأی ملتی است که همه از تاریخ آن باعظمت یاد می‌کنند؛ ولی یادمان باشد اگر می‌خواهیم باادب با ما حرف بزنند، ما نیز باید با ادب با جهان حرف بزنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلابی بودن، قاطعیت و عزت به معنای لحن ناسالم نیست و ما راهی را که در سیاست خارجی و داخلی پیش گرفته‌ایم ادامه خواهیم داد.

روحانی در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه مگر ما چه گفته‌ایم که برخی برآشفته‌اند؟ گفت: ما فقط گفتیم فرهنگ از آن مردم است و مردم باید برای تعالی آن گام بردارند؛ فرهنگ یعنی آنچه با آن زندگی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مگر بناست کسی فرهنگ را در کپسول کرده و با نسخه آن را از داروخانه دریافت کند، افزود: گویی عده‌ای هنوز در عصر حجر زندگی می‌کنند

وی با بیان اینکه ما با یکدیگر می‌توانیم  تصریح کرد: این دولت معتقد است کشور برای مردم است و همه کار را مردم باید انجام دهند؛ دولت مجری خاص مردم بوده و اجراکننده خواست ملی بوده و سیطره‌ای بر خواست ملی ندارد بلکه خواست ملی بر دولت سیطره دارد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه پیام انتخابات 24 خرداد پیام برادری و آشتی بود اظهار داشت: کشور و منطقه و جهان با مشکلات فراوانی مواجه است؛ چرا امروز در منطقه ما این همه کشتار وجود دارد و در سوریه خون بی‌گناهان ریخته شده و چرا در عراق جنگ و کشتار را شاهدیم؟

روحانی افزود: چرا یک گروه افراطی با مردم این چنین می‌کنند؟ و من امیدوارم که فیلم‌هایش را ندیده باشید که دیروز در موصل و پیش از آن در حلب چه جنایت‌هایی کردند و متأسفانه خود را مسلمان نیز نامیده‌اند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه من دچار حیرتم که برخی چطور با تئوری‌های غلط خود بذر خشونت را در افکار جامعه می‌پاشند، اظهار داشت: چرا برخی کاری می‌کنند که وحدت جای خود را به نفاق بدهد؟ مگر از نفاق و اختلاف چه سودی برده‌اند که می‌خواهند به راه گذشته برگردند.

روحانی با تأکید بر اینکه راه گذشته برگشتنی نیست، تصریح کرد: امروز در منطقه، خشونت و ترور و آوارگی را مشاهده می‌کنیم و ما به عنوان دولت ایران ضمن آنکه این خشونت را تحمل نمی‌کنیم و به نوبه خود با خشونت و افراط و تروریسم در جهان و منطقه می‌جنگیم و مبارزه می‌کنیم، ولی پیام روشنی هم داریم که دشمنان وحدت دنیای اسلام و منطقه بیکار ننشسته‌اند و زمینه اختلاف را فراهم می‌کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: پیام 24 خرداد برای همه مردم ایران پیام وفاق، وفاداری و محبت است.

روحانی در پایان به نشست خبری روز شنبه خود با خبرنگاران اشاره و خاطرنشان کرد: من شرح آنچه در این 10 ماه آغاز به کار دولت گذشته است را در روز شنبه و در مصاحبه مطبوعاتی بیان خواهم کرد.

انتهای پیام/

 - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930322000416#sthash.fJZ419es.dpuf<** ادامه مطلب... **>


93/3/22::: 5:19 ع
نظر()